پوشش بام ویلا

قیمت سقف شیب دار
قیمت سقف شیب دار
دسامبر 12, 2022
مراحل ساخت سوله
مراحل ساخت سوله
فوریه 12, 2023

پوشش بام ویلا

آیا در حال حاضر قصد دارید ویلایی مدرن داشته باشید یا سنتی؟ اگر ایده های روشنی در ذهن دارید ما راه حل مناسبی برای شما داریم. با هم، ما می‌توانیم تمام کار سخت شما را با شکوه و عظمت آن به پایان برسانیم. یک پوشش بام ویلا که بسیار زیبا و بادوام باشد و با سبک شخصی شما متناسب باشد. پوشش سقف ممکن است به عنوان بالاترین قسمت سازه تعریف شود. سقف، پوشش بالایی در ساخت ویلا است که شامل تمام تجهیزات و سازه‌های لازم برای حمایت از آن بر روی دیوارهای سازه یا روی پایه‌ها قرار میگیرد. محافظت در برابر باران، برف، خورشید، دما و باد، بخشی از پوشش سازه ویلا است. اصولاً یک سقف از اجزای ساختاری تشکیل شده است که آن را پشتیبانی می کند. پوشش سقف، نسبت به دیوارها، مستقیماً در برابر برف و باران قرار می گیرد. بنابراین ضد آب بودن سقف ویلا بسیار اهمیت دارد. همچنین باید دارای مقاومت حرارتی، مقاومت در برابر آتش و صدا باشد.

پوشش بام ویلا

پوشش بام ویلا

انواع مختلفی از خدمات پوشش سقف موجود در بازار وجود دارد. فرمول‌بندی مواد، کاربردها و روش‌های کاربرد همه متفاوت است.

1- پوشش بام فلزی

بام فلزی در طی هزاران سال یکی از عناصر اصلی معماری در طراحی ویلا بوده است. دوام و زیبایی این بام در طراحی ویلا، آن را به یک انتخاب طبیعی برای انواع پوشش بام ساختمان تبدیل کرده است. این پوشش بام فلزی معمولاً در ساختمان های تجاری یافت نمی شوند. به دلیل ویژگی های مقاومت در برابر آتش و آب و هوا، اکنون برای پوشش بام ویلا محبوب شده اند. سقف فلزی می تواند تا 50 سال دوام بیاورد و حتی می توانید یک سقف اضافی روی فلز اضافه کنید. یکی از بزرگترین مزایای سقف های فلزی نیاز به تعمیر کم آنهاست، بنابراین شما می توانید سالیان سال بدون تعمیر و نگهداری از این سقف ها لذت ببرید.

مزایای پوشش بام فلزی

– هنگامی که یک سقف فلزی به درستی نصب شود، می تواند به اندازه ویلا دوام بیاورد
– نصب آسان
– داشتن وزن سبک
– فلز گرمای خورشید را منعکس می کند که به شما در صرفه جویی در انرژی نیز کمک می کند

معایب پوشش بام فلزی

– پر سر و صدا است، بنابراین اگر به صداهای بلند حساس باشید، صدای تند باران شدید شما را ناراحت می کند.

2- پوشش بام فولادی

یکی دیگر از مصالح پوشش بام ویلا، پوشش سقف فولادی است. سقف فولادی معمولا از گالوانیزه تهیه می شود. فولاد گالوانیزه از روی ساخته شده است که بام را در برابر خوردگی مقاوم تر می کند. این نوع سقف فولادی قابل رنگ آمیزی بوده و در رنگ های متنوعی عرضه می شود. این رنگ آمیزی می تواند زیبایی بام ویلا را دو چندان کند. فولاد با روکش سنگ از ترکیب گرانول سنگی با روکش روی و سرامیک ساخته شده است.

مزایای پوشش بام فولادی

– در شکل‌ها، رنگ‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است
– می تواند تا سالیان سال دوام بیاورد
– می توان به عنوان پایه برای لایه دوم سقف استفاده کرد

معایب پوشش بام فولادی

– فولاد به راحتی فرو می رود
– پر سر و صدا است

3- پوشش بام پی وی سی

سقف مسطح پی وی سی یا وینیل یکی از رایج ترین انواع پوشش بام تخت است. این یک انتخاب سبک وزن است و ماندگاری بسیار بالا دارد. پوشش بام پی وی سی به دلیل درزهای جوشکاری حرارتی در برابر نشتی بسیار مقاوم است. همچنین برای سقف‌های سرد گزینه‌ای عالی است، زیرا عمدتاً در رنگ سفید عرضه می‌شود.

4- پوشش بام لاستیکی

پوشش بام لاستیکی یک انتخاب سازگار با محیط زیست و بودجه برای خانه و یا ویلا است. این نوع پوشش دارای ماندگاری طولانی مدت است و نصب و نگهداری آن نسبتاً آسان است. پوشش بام لاستیکی در تعدادی رنگ و سبک مختلف موجود است و می تواند شبیه تخته سنگ و یا آسفالت طراحی شود.

5- پوشش بام سفال

پوشش بام سفال یکی دیگر از گزینه های طبیعی در ساخت بام ویلا است که از خاک رس ساخته شده و برای دوام قالب گیری و پخته می شود. این یک گزینه عالی برای ویلا هایی در آب و هوای گرم است و آنها را در مناطق ساحلی محبوب می کند. طراحی ویلا با پوشش بام سفال همچنین رطوبت کمتری را جذب می کند، به این معنی که نیاز به نگهداری کمتری دارد. پوشش بام بسته به سلیقه شخصی شما به صورت بتنی یا سفالی در دسترس هستند. این نوع پوشش سقف در شکل ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. پوشش بام بتنی از سیمان، آب و ماسه ساخته می‌شود و قبل از اینکه به شکل قالب درآید، تحت حرارت زیاد ایجاد می‌شوند. پوشش بام سفالی نیز از مواد طبیعی به روشی مشابه ساخته می شوند زیرا در دمای بالا پخته می شود. شما می توانید از طیف رنگی از جمله زرد، سفید، قهوه ای یا نارنجی در طراحی بام ویلا استفاده کنید. از آنجایی که پوشش بام سفالی در دماهای بالا پخته می شوند، مستعد کم رنگ شدن نیستند. همین امر در مورد پوشش بام بتنی نیز صدق می کند، که از مواد طبیعی تهیه می شوند، بنابراین آنها را به گزینه ای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

مزایای پوشش بام ویلا سفالی و بتنی

– پوشش بام سفالی به نگهداری کمتری نیاز دارند زیرا آب زیادی جذب نمی کنند
– پوشش بام بتنی برای نصب مقرون به صرفه تر هستند
– هر دوی این پوشش ها دارای رنگ های متنوعی هستند
– پوشش بام سفالی در برابر باد مقاوم هستند
– دارای ماندگاری طولانی

معایب پوشش بام ویلا سفالی و بتنی

– هر دو شکننده و مستعد ترک خوردن هستند
– نصب مشکل است
– هر دو سقف سنگین هستند

6- پوشش بام سبز

بام سبز یا بام زنده در اصل باغ کوچکی است که به شکل سقف برای پوشش بام ویلا مناسب هستند. پوشش بام سبز در مدیریت روان آب، عایق کاری خانه و بازگرداندن اکسیژن تمیز به هوا عالی هستند. با این حال، هزینه ساخت و نگهداری یک بام سبز در معماری ویلا می تواند به سرعت افزایش یابد. علاوه بر این، برای زنده نگه داشتن گیاهان در بام ویلا به نگهداری زیادی نیاز دارد.
همانطور که می بینید، در تمام مصالح پوشش بام ویلا که به آنها اشاره شد، مزایا و برخی معایب واضح وجود دارد. نوع پوشش بام که انتخاب می کنید به پروژه خاص شما بستگی دارد. با دقت مزایا و معایب هر ماده را بسنجید تا مقرون به صرفه ترین راه حل را پیدا کنید.