پوشش سقف فلزی

ورق آردواز سیمانی
ورق آردواز سیمانی
ژوئن 14, 2022
ساخت پیشانی ساختمان
دسامبر 12, 2022

پوشش سقف فلزی

امروزه زمان گزینه های محدود برای پوشش سقف فلزی گذشته است و خریداران پوشش سقف فلزی امروزی می توانند از میان مجموعه ای هیجان انگیز از رنگ ها و سبک ها انتخاب کنند. و مطمئناً شکی وجود ندارد که مانند بسیاری از خریدهای دیگر، زیبایی شناسی بخش مهمی از فرآیند انتخاب پوشش سقف فلزی است که با این حال، برای خریداران نیز مهم است که کیفیت زیر لایه‌ ها و پوشش سقف فلزی را برای شرایطی که طول عمر و عملکرد بلند مدت مهم هستند، در نظر بگیرند زیرا در زیر رنگ و پوشش، بستر فلز واقعی قلب پانل سقف فلزی است ک امروزه دو بستر فولادی پوشش سقف فلزی رایج وجود دارد، گالوانیزه و گالوالوم. که بسترهای گالوانیزه دارای پوشش روی هستند که روی فولاد خام اعمال می شود در حالی که بسترهای گالوالوم دارای آلیاژ روی به علاوه آلومینیوم هستند که هر دوی پوشش سقف فلزی بسترها کیفیت خوبی دارند.

با این حال، بسترهای گالوالوم پوشش سقف فلزی بهترین راه حل طولانی مدت را به صاحبان خانه ارائه می دهند. بیایید نگاهی دقیق تر به این دو بستر بیندازیم. اگر صاحب خانه به دنبال بسترهای پوشش سقف فلزی گالوانیزه است، مهم است که بداند سطوح کیفیت متفاوتی وجود دارد و به عنوان مثال، دو زیرلایه گالوانیزه رایج شناخته می شوند و نام عددی به مقدار روی موجود در هر دو طرف سطح پانل اشاره دارد که این یک تفاوت مهم است زیرا وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، هر چه مقدار روی بیشتر باشد، پوشش سقف فلزی در برابر خوردگی مقاوم تر خواهد بود و با 66 درصد روی بیشتر از بسترها مراتب بیشتر دوام خواهند داشت که تفاوت عملکرد پوشش سقف فلزی به اندازه کافی قابل توجه است که بیان می کند که بعضی زیرلایه ها برای سقف های مسکونی مناسب در نظر گرفته نمی شوند.

همانطور که گفته شد، پوشش سقف فلزی به طور گسترده در بازار موجود هستند، بنابراین صاحبان خانه باید تفاوت عملکرد را درک کنند و از پیمانکار یا توزیع کننده خود در مورد بستری که معمولا نصب می کنند سؤال کنند که افزودن آلیاژ آلومینیوم، پوشش سقف فلزی را قادر می سازد تا در دراز مدت عملکرد بهتری از گالوانیزه داشته باشند. در شرکت ما عموماً به صاحبان خانه توصیه می‌ کنیم.

بستر گالوالوم را انتخاب کنند و بر اساس محدودیت های عملکرد، ما برای برنامه های مسکونی ارائه نمی دهیم و توصیه ما بر اساس دهه ها تحقیق و عملکرد میدانی واقعی است که نتایج بهتر، مقاومت در برابر خوردگی عالی و زیبایی طولانی مدت را ارائه می دهد. پوشش سقف فلزی همچنین دارای ضمانت کارخانه فولاد در برابر پارگی یا سوراخ شدن ناشی از خوردگی هستند و ضمانت های مشابه کارخانه فولاد برای زیرلایه های گالوانیزه به سادگی وجود ندارد زیرا پوشش سقف فلزی با استفاده از سیستم نگهداری فلزی ، نسبتا آسان است اما ابتدا، بسیار مهم است که سقف از نظر نوع فلز و پوشش اصلی مورد استفاده (در صورت وجود) ارزیابی شود.

همچنین اگر پوشش سقف فلزی به خوبی پوشش داده نشده باشد، دانستن نوع فلز مهم است که اگر پوشش سقف فلزی از فولاد گالوانیزه، آلومینیوم یا گالوالوم باشد، پس از شستشوی کامل با فشار، آبکشی و خشک کردن سقف به راحتی می توان روکش کرد و هوازدگی این فلزات باعث ایجاد یک “مقیاس” سخت روی سطح می شود که در واقع چسبندگی پوشش به فلز را افزایش می دهد و سپس دو لایه پوشش سقف فلزی اعمال می شود و برخی برای آب و هوای سردتر توصیه می شود، در حالی که مدل دیگر پوشش سقف فلزی برای آب و هوای گرم تر و معتدل تر توصیه می شود و اگر سقف فولادی است و “زنگ قرمز” (اکسید آهن) وجود ندارد، می توان سقف را مانند بالا پوشش داد.

با این حال، اگر “زنگ قرمز” وجود داشته باشد، باید با یک برس سیمی یا چرخ سیمی که روی یک مته برقی نصب شده است، آن را بر روی پوشش سقف فلزی از بین ببرید. پس از زدودن زنگ زدگی و پاک شدن آن، پرایمر بلافاصله اعمال می شود که حاوی یک افزودنی منحصر به فرد است که از “زنگ زدن ناگهانی”، تغییر رنگ پوشش سقف فلزی به دلیل واکنش شیمیایی فولاد تازه با پوشش آب جلوگیری می کند که اگر فلز قبلاً پوشش داده شده باشد، پوشش سقف فلزی ابتدا مانند روش پوشش فلزی بدون روکش بالا تمیز می شود و سپس با پوشش سقف فلزی، پوشش داده می شود و این به عنوان یک پرایمر عمل می کند تا چسبندگی کافی روکش را به فلز پوشش داده شده زیرین ایجاد کند. پس از تمیز کردن پوشش سقف فلزی، جزئیاتی مانند بست ها، نفوذها، درزهای لبه و درزهای ایستاده با استفاده از کلاهک ها (که روی بست های در معرض دید اعمال می شود) و نوار روی درزهای لبه و ایستاده ضد آب می شوند. به عنوان جایگزین، می توان روی درزها اعمال کرد.