آردواز شیروانی و فلزی

سقف پرچین شیروانی
سقف پرچین شیروانی
دسامبر 17, 2021
اجرای سقف شیبدار
اجرای سقف شیبدار
ژانویه 14, 2022

آردواز شیروانی و فلزی

یکی از پرکاربردترین نوع پوشش سقف های شیروانی و شیبدار، آردواز می باشد. این مدل از پوشش های شیبدار برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل بنا مورد استفاده قرار می گیرد.آردواز شیروانی و فلزی برای ایجاد ظاهری زیبا در سقف به کار گرفته می شود. آردواز شیروانی با دو نوع مصالح فلزی و سیمانی ساخته می شود که برای ساخت آنها از الیاف مصنوعی، پنبه نسوز، مواد شیمیایی، آزبست و آب استفاده می شود که بهترین گزینه برای محافظت از سقف های شیبدار شیروانی می باشد. روش نصب ورق های آردواز شیروانی فلزی و سیمانی به صورت شیبدار و پله ای برای نمای اصلی ساختمان یا قسمت های مورد نظر ساختمان می باشد.

انواع آردواز شیروانی

آردواز سیمانی: قبل از آردواز فلزی، این نوع از آردواز تولید و مورد استفاده قرار می گرفت که به صورت ورقه هایی به شکل پله هستند که در حین نصب می توان شیب آنها را تنظیم کرد و مطابق با نیاز پروژه این شیب را کم و زیاد کرد. به همین جهت استفاده از آردواز شیروانی سیمانی می تواند بهترین انتخاب برای اجرای نمای ساختمان باشد.  از آردواز سیمانی برای سر در ورودی و سقف انواع ساختمان ها استفاده می شود.

آردواز شیروانی فلزی: آردواز های فلزی بعد از ساخت و عرضه توانست در مدت کوتاهی طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. این آردواز بعد از آردواز سیمانی تولید و به بازار عرضه شد و دارای تفاوت های زیادی با آردواز سیمانی می باشد. به عنوان مثال آردواز شیروانی فلزی دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به نوع سیمانی دارد. همچنین آردواز شیروانی فلزی دارای رنگ بندی متنوع تری می باشد و مزیت دیگر آردواز شیروانی فلزی نسبت به نوع سیمانی این است که در برابر ترک خوردن بسیار مقاوم است.

برای ساخت آردواز ابتدا مواد گفته شده در بالا را با یکدیگر مخلوط می کنند که این مواد بدون رنگ می باشد و سپس با توجه به انتخاب مشتری رنگ می شوند و به همین دلیل شما می توانید رنگ دلخواه خود را به راحتی انتخاب نمایید. در مورد شکل ظاهری آردواز هم باید بگوییم که با توجه به نحوه ساخت آردواز شیروانی، می توان از قالب های مختلفی برای ایجاد تغییر در ظاهر آردواز شیروانی فلزی و سیمانی استفاده کرد. از نمونه های متداول در طراحی و تولید انواع آردواز می توان به مدل های کلاسیک یا پله ای، هلالی یا پولکی و یا مدل های دیگر اشاره کرد.