قیمت اجرای سقف شیبدار

ساخت خرپا با قوطی پروفیل
جولای 15, 2023
اجرای سردرب حیاط
دسامبر 15, 2023

قیمت اجرای سقف شیبدار

سقف شیبدار نوعی سقف است که به صورت دو ضلع شیبدار به هم می رسند که محل اتصال این دو ضلع به یکدیگر را قله می نامند. جالب است بدانید که سقف شیبدار در مقایسه با دیگر سقف ها از وزن کمتری برخورداری است. در کشور ما به سقف شیبدار معمولا شیروانی نیز می گویند و در گذشته ها از این نوع سقف بیشتر برای ساختمان های کشاورزی استفاده می شد که قیمت اجرای آن تا حدودی برای افرادی که نیاز به این سقف داشتند مناسب بود.

میزان شیب در سقف شیبدار در حالت استاندارد بین ۱۵ تا ۷۵ درجه می باشد. همان طور که می دانید در هنگام اجرای سقف شیبدار بیشتر از شکل مثلثی استفاده می شود که این عامل بخاطر این است که دوام و استحکام سقف بیشتر باشد و همچنین سبب می شود که سقف شیبدار به پوشش ورق کمتری نیاز داشته باشد.

اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید انتخاب یک سقف مناسب می تواند شما را در چالش بزرگی بیندازد. با توجه به قیمت اجرای سقف شیبدار بسیاری از افراد ترجیح می دهند سقف منزل خود را شیبدار انتخاب نمایند که این کار نشان می دهد اجرای سقف شیبدار دارای مزایای زیادی است که در این قسمت به ذکر چند مورد از این مزایا می پردازیم تا بتوانید به صورت آگاهانه اقدام کنید و بهترین خرید را داشته باشید.

مزایای اجرای سقف شیبدار

• کانال آب: با توجه به اینکه این نوع سقف دارای شیب است به صورت یک سیستم زهکشی قوی کار می کند که این عامل می تواند برای ساختمان خیلی عالی باشد زیرا با وجود سقف شیبدار آب برف و باران به راحتی و سریع تر به پایین منتقل می شود و روی سقف نمی ماند و هیچ گونه آسیبی نیز به سقف وارد نمی کند.

• سقف مقرون به صرفه: با توجه به اینکه قیمت اجرای سقف شیب دار بسیار مقرون به صرفه است طرفداران زیادی دارد زیرا در این نوع سقف پرتی کمتری حین اجرا دارد و همچنین استفاده از مواد مقرون به صرفه سبب می شود تا قیمت اجرای سقف شیبدار نسبت به دیگر انواع سقف ها ارزان تر باشد.

• تهویه بهتر و فضای بیشتر: یکی از مزایایی که اجرای سقف شیبدار برای منزل دارد تهویه هوای بهتر است و می تواند فضای خانه را نیز بیشتر کند زیرا می توان از آن به عنوان اتاق زیرشیروانی استفاده کرد.

• عایق حرارتی: یکی از مزایایی که اجزای سقف شیبدار دارد این است که در مقایسه با سقف های صاف ۱۰ تا ۱۵ درصد فشرده تر می باشد که این کار باعث شده عوامل جوی سبب ایجاد خرابی بر روی آن نشوند.

• صرفه جویی در مصرف انرژی: در سقف های معمولی حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد انرژی منزل هدر می رود اما اجرای سقف شیبدار با قیمت مناسب سبب می شود تا تهویه طبیعی بین هوای بیرون و داخل ساختمان شود و به این صورت انرژی حفظ می شود.

• طول عمر بیشتر: سقف های صاف برای اینکه طول عمر زیادی داشته باشند نیاز است تا به صورت مداوم سیستم تخلیه آب آنها حفظ شود که این کار سبب ایجاد قیمت های بالایی می گردد به همین دلیل است که بیشتراز سقف شیبدار استفاده می شود زیرا نیاز به نگهداری مداوم ندارد و قیمت مناسبی نیز دارد و از ایجاد هزینه های زیادی نیز جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است بدانید که اجرای سقف شیبدار به شرایط آب و هوایی بستگی دارد و باید به گونه ای باشد که در هنگام اجرای آن افراد با خیال راحت روی آن راه بروند و سبب ایجاد خرابی نگردد. در مناطق گرم هنگام اجرای سقف شیبدار از یک پوشش سقف کاذب به عنوان عایق حرارتی که قیمت مناسبی دارد و همچنین اجرای آن بسیار راحت است استفاده می شود. سقف شیبدار دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها بر حسب کارایی که دارند دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند که در این قسمت به ذکر تعدادی از آنها می پردازیم تا بتوانید به صورت آگاهانه دست به خرید بزنید.

انواع پوشش سقف شیبدار

پوشش سفالی: این نوع سقف شیبدار به دلیل اینکه هزینه نصب و نگهداری آن راحت است از نظر قیمت بسیار مناسب بوده و اجرای آن به گونه ای است که با محیط زیست سازگار است و همچنین ضد حریق نیز می باشند.

پوشش سنگ: تایل این نوع سقف از جنس فولاد با روکش روی و آلومینیوم است که روی آن را با استفاده از سنگ ریزه و یک لایه اکریلیک می پوشانند که قیمت اجرای این نوع سقف شیبدار اندکی بالاتر است. این نوع سقف شیبدار با محیط زیست سازگاری دارد و در برابر هوای گرم و سرد و باد های شدید بسیار مقاوم است.

پوشش سیمانی: این نوع سقف شیبدار همان طور که از نامش مشخص است پوششی از جنس سیمان و یا بتن دارد که ترکیب آن از جنس آب و سیمان و یا گاهی رنگ دهنده هم می باشد این نوع سقف از نظر قیمت و هزینه های اجرا در بازه تقریبا مناسبی قرار دارد.

نوع دیگری از سقف شیبدار وجود دارد که جنس آن از یو پی وی سی می باشد که نسبت به دیگر سقف های شیبدار دارای قیمت بیشتری است و اجرای آن تا حدودی زمان بر بوده ولی دوام زیادی دارد. سقف شیبدار فلزی بهترین عایق حرارتی بوده و همچنین ضد صدا نیز می باشد. همان طور که گفتیم سقف شیبدار دارای ظاهر زیبایی می باشد و اجرای آن در ساختمان ها سبب می شود تا در اتلاف انرژی صرفه جویی شود.

اجرای سقف شیبدار با استفاده از ابزاری مانند اسکلت و یا خرپا و شاسی کشی چوبی انجام می شود و همچنین دارای عایق حرارتی مناسبی نیز می باشد. مصالح مختلفی برای ساخت سقف شیبدار وجود دارد که یکی از این مصالح خاک رس و سنگ می باشد که کیفیت و دوام بالایی دارند که یکی از این سنگ ها فلدسپات و گرافیت و کوارتز می باشد.

درمورد انتخاب رنگ در اجرای سقف شیبدار باید بگوییم که رنگ آن باید با دیگر اجزا تناسب داشته باشد که این عامل خود می تواند در زیبایی ساختمان تاثیر زیادی داشته باشد. برای برخی از ساختمان ها مانند منازل مسکونی بهتر است رنگ سقف از رنگ های روشن باشد زیرا سبب ایجاد روحیه و شادی افراد می گردد.

نوع دیگری از این نوع سقف ها وجود دارد که جنس آن از چوب است و جزء سقف های قدیمی به شمار می آید که با گذشت زمان و با استفاده از تکنولوژی های به روز سقف چوبی شینگلی تولید کردند که علاوه بر زیبایی دوام بالایی نیز دارند و از لحاظ قیمت و نحوه اجرا نیز مناسب و راحت می باشند. یکی از نکاتی که در مورد این مدل سقف ها باید رعایت کرد این است برای اینکه آب توسط چوب زیاد جذب نشود آن را با مواد نانو ضد آب می پوشانند که به این صورت نیز دوام آن افزایش پیدا می کند.

این مرکز از جمله مراکز باسابقه در زمینه فروش و اجرای انواع سقف شیبدار با قیمت مناسب است که برای خرید این محصول می توانید با مشاوران فروش ما درارتباط باشید تا در مورد خرید این محصول شما را هر چه بیشتر راهنمایی کنند.امکان خرید غیر حضوری برای مشتریان عزیز توسط این مجموعه فراهم شده است تا بتوانند خرید خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانند.