نما و لمبه سقف

ساخت سوله خرپا
ژانویه 14, 2022
فروش نما و لمبه
فروش نما و لمبه
فوریه 12, 2022

نما و لمبه سقف

از قسمت های مهم هر ساختمان سقف آن می باشد که امروزه در بیشتر بنا ها از سقف های پیش ساخته استفاده می شود. بر روی سقف خانه ها معمولا پوششی به عنوان نما نصب می گردد. یکی از ورق هایی که به عنوان نمای ساختمان به کار برده می شود ورق های لمبه است. ورق های نما و لمبه سقف به عنوان پوششی برای سقف های کاذب، سازه ها، شیروانی و دیوار کانکس ها به کار برده می شود. ورق های لمبه سقف از جنس فلز و چوب ساخته می شوند و اغلب به شکل مسطتیل بوده و دارای ضخامت های متفاوتی می باشند. یکی دیگر از کاربردهای نما و لمبه سقف، پر کردن فضای خالی زیر شیروانی می باشد.

نما و لمبه سقف روغنی با ضخامت 1 میلی متر ساخته می شود. از ویزگی های این لمبه خم شدن و نورد با دست می باشد. می توان با استفاده از لمبه روغنی شکل های متفاوتی را طراحی و اجرا کرد. معمولا نحوه اجرای نما و لمبه سقف در طرح های هلال به داخل، سینه کفتری، هلال به بیرون و طرح پله ای می باشد. نما و لمبه سقف موج دار به دلیل ظاهر زیبا و ظریفی که دارد در قسمت های داخلی و نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای نصب ورق های نما و لمبه سقف از پرچ و جووش استفاده می شود. نما و لمبه سقف برای تزئین نمای ساختمان های صنعتی هم به کار برده می شود. این ورق ها در مقابل آتش سوزی مقاومت بالایی دارند به همین دلیل یکی از متریال های محبوب جهت نما سازی ساختمان های صنعتی به شمار می آیند. نما و لمبه سقف چوبی هم در قسمت سقف کاذب، طراحی نمای داخلی خانه ها و منازل ویلایی و غیره به کار برده می شود.

کاربرد نما و لمبه سقف

در صنعت ساختمان سازی از این ورق ها استفاده های مختلفی می شود که مهمترین کاربردهای  آن عبارتند از:

  1. فضای خالی زیر شیروانی
  2. سقف کاذب
  3. پیشانی و سقف آلاچیق 
  4. درب و سقف پارکینگ 

تیم خدمات ساختمانی کاوه دارای نیروی متخصص در زمینه طراحی و اجرای نما و لمبه ساختمان می باشد. دانستن این نکته که طراحی و اجرای نمای لمبه کاری تخصصی می باشد و نیاز به انجام بررسی و محاسبات دقیق دارد به شما کمک می کند تا برای انجام این کار دقت بیشتری داشته باشید. با انتخاب تیم خدمات ساختمانی کاوه به عنوان مجری نما و لمبه ساختمان می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی نمایید.