سقف شیروانی شیبدار

اجرای سقف شیبدار
اجرای سقف شیبدار
ژانویه 14, 2022
تعمیر سقف شیبدار
تعمیر سقف شیبدار
ژانویه 14, 2022

سقف شیروانی شیبدار

اولین چیزی که در یک ساختمان توجه افراد را به خود جلب می کند نما و شکل ظاهری ساختمان  می باشد. متریال و نوع سقف ساختمان در زیبایی بنا موثر می باشد. سقف شیبدار یکی از انواع سقف ها است که بیشتر در مناطق کوهستانی و شمالی کشور که میزان بارندگی زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این مدل از سقف ها مانع از جمع شدن آب باران و برف بر روی سقف و آسیب دیدن آن می شود.  از سقف شیروانی شیبدار معمولا در بنا هایی با معماری خاص استفاده می شود و به علت تنوع بالا و سهولت در نصب و همین طور ظاهر زیبا، استفاده از سقف های شیبدار شیروانی رو به گسترش است.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از سقف شیروانی شیبدار، جلوگیری از به هدر رفتن انرژی ساختمان می باشد. استفاده از این نوع سقف در مناطق کوهستانی باعث کاهش مصرف انرژی می شود زیرا در هنگام اجرای سقف های شیروانی شیبدار از مواد عایق استفاده می شود. این مدل از سقف به دلیل تنوع بالا، سهولت در نصب، مقاوم در برابر آتش سوزی، سبک بودن و ظاهر زیبا نسبت به انواع دیگر سقف، علاوه بر ساختمان های مسکونی و ویلا، در مجتمع های تجاری نیز به کار برده می شوند.

انواع سقف شیروانی شیبدار

سقف شیروانی شیبدار با توجه به نوع طراحی و متریال به کار رفته در آن و همچنین نحوه نصب به چند دسته تقسیم می شود:

سقف شیروانی مدرن: یکی از انواع این سقف ها است تکنیک های روز طراحی دکوراسیون مطابقت دارد و بیشتر در ویلا ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف شیروانی شیبدار فلزی: یکی دیگر از انواع سقف شیروانی شیبدار نوع فلزی آن می باشد که بسیار سبک، مقاوم بوده و مراحل نصب آسانی دارد. جنس این سقف شیبدار از آلومینیوم، روی و استیل است.

سقف شیبدار تک بر: این مدل از سقف شیروانی فقط دارای یک ضلع است که از وسط به دو زاویه 45 درجه تقسیم می شود. این مدل بیشتر برای تراس به کار برده می شود.

سقف شیبدار چهاربر: این مدل از سقف شیروانی شیبدار که با نام فرانسوی هم شناخته می شود دارای 4 پانل است که میزان شیب 2 تا از این پنل ها دو برابر دیگری می باشد و با کنار هم قرار گرفتن آنها سقفی با شیب ملایم خواهیم داشت. از مهمترین مزایای این مدل از سقف شیروانی، استفاده بیشتر از فضای زیر شیروانی می باشد. اما این سقف برای مناطقی که بارش برف زیادی دارند مناسب نیست.