قیمت ورق آردواز

مراحل ساخت سوله
مراحل ساخت سوله
فوریه 12, 2023
پوشش سقف ویلا
پوشش سقف ویلا
می 15, 2023

قیمت ورق آردواز

در طول سال ها، مواد اولیه مورد استفاده برای تولید ورق های سقفی، پیشرفته تر و مدرن تر شده اند. حذف مواد سرطان زا و مفهوم ساختمان سبز باعث ایجاد مجموعه جدیدی از مواد شده است که اکنون برای ساخت ورق های سقف استفاده می شود. ورق آردواز مفهومی است که می توان از آن در ساخت خانه استفاده کرد.  این یک بخش مهم بین نمای داخلی و بیرونی خانه است. ورق آردواز به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند که فضای داخلی را در برابر چندین عامل خارجی مانند باران، برف و اشعه های خشن خورشید محافظت می کند. علاوه بر این محافظت، ورق آردواز همچنین می تواند زیبایی را به خانه شما اضافه کند. ورق آردواز نقش مهمی در نمای بیرونی ساختمان دارد.  بنابراین برای انجام چنین سرمایه‌گذاری باید انواع ورق‌های آردواز را بشناسید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. اصطلاح سقف شیروانی ممکن است برای شما غریبه به نظر برسد اما به احتمال بسیار زیاد قبلاً سقف شیروانی دیده اید. اگر از هر کودکی و حتی بیشتر بزرگسالان بخواهید خانه ای بکشند، خانه ای با سقف A شکل می کشند. آن سقف همان چیزی است که به سقف شیروانی معروف است.

از نظر فنی به این صورت تعریف می شود. ورق آردواز که از آن به عنوان سقف شیروانی استفاده می شود دارای دو ضلع شیب دار است که در یک یال به هم می رسند. دو ضلع شیب دار که به هم می رسند دیوارهای انتهایی را ایجاد می کنند که دارای یک امتداد مثلثی هستند که به آن شیروانی می گویند. همچنین می توان از آن به عنوان بخش A شکل دیوار که بین دو طرف شیب دار متقاطع رخ می دهد نام برد. ورق آردواز که به پانل های سقفی نیز معروف است بسته به نیاز افراد و یا اینکه برای مکان های تجاری یا منازل شخصی و باغ  استفاده می شود با طیف وسیعی از مواد ساخته می شود. خواص و فرآیند کاربرد برای این انواع مختلف ورق های سقف متفاوت است. انتخاب انواع ورق آردواز مناسب می تواند باعث شود سقف خانه شما برای مدت طولانی محافظت شود.

به طور کلی دو نوع ورق آردواز در بازار موجود است:

  • فلز
  • پلاستیک
  • سفال

در حالی که مواد دیگری مانند قیر و سیمان الیافی برای ساخت ورق آردواز استفاده می شود،  ورق آردواز پلاستیکی و فلزی بیشترین کاربرد را در مصارف تجاری و شخصی دارند. وقتی صحبت از انواع ورق های سقف ساخته شده با پلاستیک می شود، سه نوع دیگر وجود دارد:

  • پی وی سی
  • پلی کربنات
  • ورق های سقف اکریلیک

آنهایی که با فلز ساخته شده اند می توانند از موارد زیر باشند:

  • فولاد
  • فلز روی

عوامل تاثیرگذار در قیمت ورق آردواز

  • اندازه سقف
  • متراژ سقف
  • شیب سقف
  • تعداد مربع های سقف: هنگامی که با دست اندرکاران کار سقف صحبت کنید، ممکن است اصطلاح “مربع” را بشنوید که به عنوان بخشی از برآورد مصالح سقف مورد بحث قرار می گیرد . سطوح سقف به صورت مربع اندازه گیری می شود.
  • استفاده از مواد و نوع ورق آردواز.
  • طراحی و شکل سقف.
  • وضعیت سقف موجود : اگر نیاز به تعمیر قسمتی از سقف دارید، ممکن است این امر بر قیمت نیز تأثیر بگذارد.

ورق آردواز فلزی: پوشش سقف فلزی یک گزینه محبوب است زیرا دارای خواص عایق عالی است. آنها از روی، آلومینیوم، فولاد و قلع ساخته شده اند. بام فلزی مزایای بسیاری از جمله توانایی مقاومت در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی را به همراه دارد. ورق آردواز فلزی مقاومت در برابر آتش و توانایی مقاومت در برابر طوفان بدون آسیب دارد. ورق آردواز فلزی به دلیل زیبایی یکی از پرطرفدارترین انواع سقف در کشور هستند. البته اجرای چنین سقف هایی در تمام مناطق کشور به خصوص در مناطق پر باد توصیه نمی شود. هدف اصلی ورق آردواز فلزی افزودن به زیبایی ساختمان و جمع آوری آب از برف و باران برای محافظت از سقف در برابر رطوبت و نشت است. این نوع سقف در مناطق شمالی کشور کاربرد فراوانی دارد که سقف های شیروانی فلزی با شیب های مختلف دیده می شود. حداقل شیب چنین سقف هایی 15 درجه و بیشترین شیب 70 درجه است. کاربرد ورق آردواز فلزی را می توان در ساختمان باغ، گاراژ، روکش های خانگی و سقف های صنعتی اعمال کرد. سقف شیروانی با ورق آردواز فلزی، سقفی شیبدار است که با استفاده از ورق های گالوانیزه رنگی ساخته می شود. ورق گالوانیزه سینوسی بیشترین کاربرد را در ساخت سقف های شیروانی فلزی دارد. سقف شیروانی فلزی اساساً سقفی کاذب است که وقتی از جلو به آن نگاه کنیم مثلثی شکل است.

ورق آردواز پلاستیکی: ورق های پلاستیکی سقف، وزن سبکی دارند که حمل و نصب آنها را آسان می کند. آنها در مقایسه با ورق آردواز فلزی مقرون به صرفه ترهستند. ورق آردواز پلاستیکی به راحتی تمیز می شود و در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم است. کاربرد استفاده از ورق آردواز پلاستیکی  به عنوان سوله باغ یا برای پوشش سازه های موقت استفاده می شود.

ورق آردواز سفال: ورق آردواز سفال  به‌عنوان یک متریال عالی برای سقف بشت بام استفاده می شود. در تولید ورقه های سفالی از کانی های رس طبیعی به همراه مقدار کمتری از باریم، منگنز و برخی از ترکیبات دیگر نیز استفاده می‌شود که می‌تواند به سازندگان در ایجاد سایه‌های مختلف آجری کمک کند. کاربرد استفاده از ورق آردواز سفالی برای مناطق با آب و هوای گرم استفاده می شود.

نکاتی که قبل از خرید انواع ورق آردواز باید در نظر بگیرید

  • شرایط آب و هوایی:هر مکان دارای محدوده دمایی مشخصی است که مخصوص آن مکان است. قبل از بررسی انواع ورق آردواز، باید در نظر بگیرید که خانه شما در کدام ناحیه آب و هوایی قراردارد.
  • وزن: قبل از خرید ورق آردواز، همیشه وزن انواع ورق های سقفی را که قصد سرمایه گذاری روی آن ها را دارید در نظر بگیرید. وزن ورق ها می تواند بر یکپارچگی ساختاری خانه شما تأثیر بگذارد.
  • تعمیر و نگهداری:این یکی از مهمترین عواملی است که قبل از خرید ورق آردواز باید به آن توجه کرد. کیفیت ورق های مختلف نیازمند نگهداری کمتر، متوسط ​​یا زیاد است که برای طول عمر آن باید رعایت شود. بسته به کاربردتان، نوعی از ورق آردواز را انتخاب کنید که متناسب با ایده وکار شما باشد.
  • هزینه: هزینه ورق آردواز بسته به زمان، رنگ، کیفیت و برند انتخابی شما متفاوت است. هر برندی از ورق آردواز دارای محدوده قیمتی متفاوتی است، بنابراین تحقیقات کاملی در مورد خرید آن انجام دهید تا متناسب با بودجه شما باشد.
  • رنگ: بسته به اینکه چه چیزی با زیبایی و حال و هوای نمای بیرونی خانه شما مطابقت دارد، می توانید رنگ ورق آردواز را انتخاب کنید.

قیمت سقف شیروانی با ورق آردواز به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر قصد دارید سقف ساختمان خود را به صورت شیروانی بسازید، علاوه بر سوال در مورد قیمت ورق آردواز و سایر مصالح اصلی ساختمان (مانند قیمت میلگرد)، باید عواملی را که بر قیمت تمام شده ورق آردواز تأثیر می گذارد، بشناسید. بعد از قیمت آهن، مخازن پروفیل و ورق گالوانیزه، ورقه های سفال، ورق PVC برای سقف پلاستیکی، مهمترین عامل موثر بر قیمت تمام شده سقف شیروانی شیب و مقدار آن است. هر چه شیب سقف کمتر و تعداد روی آن بیشتر باشد تعداد پنل های شیروانی برای اجرای آن بیشتر می شود و باز هم هزینه اجرای سقف افزایش می یابد. البته تعیین شیب سقف بستگی به هدف ساختمان دارد.