سقف شیبدار دوطرفه

سقف شیروانی ویلا
سقف شیروانی ویلا
ژوئن 17, 2021
پوشش سقف سوله
پوشش سقف سوله
ژوئن 17, 2021

سقف شیبدار دوطرفه

آیا شما یک مالک یک ساختمان تجاری هستید که به یک سقف جدید برای ملک خود احتیاج دارید؟ برای آگاهی از تفاوت های سقف صاف و سقف شیب دار در ادامه مطلب بخوانید.

سقف تخت در مقابل سقف شیبدار دوطرفه

شما می دانید که باید سقف ساختمان خود را تعویض کنید ، اما یک معضل دارید. چه نوع سقفی مناسب است؟ آیا دلایل عینی وجود دارد که سقف شیبدار دوطرفه از سقف تخت استاندارد بهتر است؟خوب ، تصمیم گیری تحصیل کرده با درک روشنی از تفاوت های ساختاری سقف شیبدار دوطرفه و سقف تخت شروع می شود.سقف شیبدار دوطرفه که معمولاً از آن به عنوان سقف شیب دار یاد می شود ، دارای یک قله است.

سقف شیبدار دوطرفه به سبک های مختلفی ارائه می شوند که ساده ترین آنها سقفی با شیروانی است (با شکل مثلثی آن به راحتی قابل تشخیص است). طرح های پیچیده تر سقف شیبدار دوطرفه وجود دارد ، اما مهم نیست ، همه آنها از ویژگی اصلی یکسانی برخوردارند – آب باران از سقف شیب دار به لبه های ساختمان سرازیر می شود.از طرف دیگر ، سقف تخت رایج ترین نوع سقف برای ساختمان های تجاری است و همچنین از ویژگی های طراحی های معماری مدرن است. با وجود آنچه از نام آن پیداست ، هنوز شیب به سقف مسطح وجود دارد (که اغلب به عنوان سقف کم شیب نامیده می شود). آن سطح بسیار ناچیز سقف ، برخلاف برکه در مناطق کم ساختمان ، باران را ترغیب می کند تا به لبه ساختمان برود.البته به خاطر داشته باشید که ویژگی های هر دو سقف تخت و سقف شیب دار دوطرفه بسته به شرایط شما دارای مزایا و معایبی است.

مزایای سقف تخت

یک مزیت اساسی در یک سیستم سقف تخت این است که نصب آن در مقایسه با گزینه سقف شیب دار دوطرفه ، سریعتر و کمتر مختل می شود. از مواد بام کمتر استفاده می شود و ساخت و ساز از پیچیدگی کمتری برخوردار است. این به معنای اخلال کمتر در عملیات عادی کاری است که در داخل ساختمان اتفاق می افتد ، مصالح کمتری لازم است و طراحی ساده تر .با هم ، جدول زمانی کوتاهتر برای نصب سقف شیبدار دوطرفه و هزینه های کمتر برای ایجاد اختلال ، این نوع سقف تجاری را به گزینه ای جذاب برای بسیاری از دارندگان ساختمان تبدیل می کند.

بعلاوه ، با طراحی سقف مسطح ، فضای پشت بام ساختمان تجاری می تواند برای یک فضای باز مورد استفاده قرار گیرد ، اگر برای این منظور طراحی شده باشد. در دهه های اخیر ، بسیاری از ساختمان ها با کار با یک پیمانکار سقف تجاری که از روش های درست ساخت آگاهی دارد ، استفاده از یک سقف سبز یا یک منطقه تفریحی (در شرایط مناسب) را آغاز کرده اند.

معایب سقف تخت

امید به زندگی در یک سقف تخت اغلب کوتاه تر از سقف شیب دار است و به منظور به حداکثر رساندن امید به زندگی و جلوگیری از خرابی ها ، نگهداری معمول پیشگیرانه باید مکرر و دقیق باشد. در غیر این صورت ، شما نیاز به تسهیل تعویض سقف را دوباره در جاده خواهید دید. حتی با کمی شیب برای تشویق رواناب آب ، سقف تخت هرگز به اندازه سقف شیب دار دوطرفه در جابجایی آب موثر نخواهد بود. حوضچه یا آب ایستاده می تواند روی سقف مسطح ایجاد شود که منجر به نشت سقف و خرابی آن می شود. طراحی سقف مسطح با در نظر گرفتن دقیق سیستم های زهکشی و نگهداری مجدد آن سیستم ها بسیار مهم است. در کنار آن ، سقف های مسطح به طور معمول نسبت به سقف های شیب دار دوطرفه کم مصرف هستند. به احتمال زیاد با سقف صاف گرمای بیشتری از دست می دهید و در نتیجه ، قبض های انرژی خود را افزایش می دهید.

مزایای سقف شیبدار دوطرفه

به خصوص در ساخت و سازهای مسکونی سقف های شیب دار منظره ای آشنا هستند. مسلماً زیبایی ها چشم نوازی بیشتری دارند و مزیت هایی که این نوع سقف به همراه دارد فقط سطحی نیست (به همین دلیل ساختمان های تجاری بیشتر و بیشتر به سمت این گزینه گرایش پیدا می کنند). طراحی سقف قابلیت انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهد و می تواند (بالقوه) فضای اضافی داخل سقف را برای ذخیره سازی یا قرار دادن تجهیزات مانند واحدهای گرمایش ، تهویه و تهویه هوا فراهم کند.

سقف های شیب دار دوطرفه به طور معمول دوام بیشتری نسبت به سقف های تخت دارند و احتمالاً دوام بیشتری دارند. (توانایی سقف شیبدار برای از بین بردن سریع باران و برف از بالای ساختمان شما دلیل اصلی این امر است.) آب می تواند به سقف و ساختمان بسیار آسیب برساند ، بنابراین جابجایی سریع آن یکی از ملفه های اصلی طول عمر است . در نتیجه دوام ، سقف شیب دار نسبت به سقف شیب کم به نگهداری کمتری نیاز دارد. جدا از تعویض ورق فلزی آسیب دیده از طوفان و پاک کردن زهکش ها و لوله های تخلیه از آوار، شما اغلب لازم نیست نگران تعمیر سقف یا تعویض آن باشید.

معایب سقف شیبدار دوطرفه

عیب اصلی سقف شیب دار این است که هزینه های نصب به طور معمول بیشتر از سقف تخت است. ساخت و ساز اختلال بیشتری دارد و مدت زمان بیشتری نیز طول می کشد ، که می تواند منجر به ایجاد وقفه در تجارت در داخل ملک شود. در موارد دیگر ، سقف شیب دار ممکن است در برخی شرایط مناسب نباشد. برخی از ساختمانهای مدرن خود را به سقفهای مسطح و سقف شیب دار درست نمی کنند.