مراحل ساخت سوله

پوشش بام ویلا
پوشش بام ویلا
فوریه 12, 2023
قیمت ورق آردواز
قیمت ورق آردواز
فوریه 12, 2023

مراحل ساخت سوله

هنگام ساخت یک سوله، بسیاری از وظایف اغلب می تواند مدیران پروژه را تحت الشعاع قرار دهد. مدیران پروژه مسئولیت برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر پروژه ساخت سوله را از ابتدا تا انتها بر عهده می گیرند. در نهایت، مدیران پروژه باید با تکمیل طبق برنامه، مذاکره در مورد قراردادها و تدارکات، و تضمین مجوزها و پروانه های ساختمانی، اطمینان حاصل کنند که پروژه به خوبی انجام شده است. نیازی نیست به ما بگویید که انجام یک پروژه ساخت سوله چقدر دشوار است. تعدادی از جزئیات وجود دارد که باید در مورد آنها آگاهی به روزداشته باشید. به عنوان یک مالک پروژه یا مدیر ساخت سوله، تعدادی از موارد ریز و درشت وجود دارد که باید در مورد آنها آگاه باشید، زیرا این موارد هستند که به احتمال زیاد عدم رعایت آن ها، باعث خرابی کار و افزایش هزینه های سرسام آور در حین کار می شوند. بنابراین، به عنوان یک صاحب پروژه، روی چه مواردی باید تمرکز کنید؟ بیایید یک نگاهی به چگونگی شروع کار بیندازیم.

مراحل ساخت سوله

مراحل ساخت سوله

بسیاری از افراد برای انجام ساخت سوله با یک شرکت پیمانکار ساخت سوله قرارداد می بندند. این کار باعث کاهش هزینه های در طول ساخت می شود.  در زیر  مروری بر رویه طراحی  و ساخت سوله توضیح داده شده است. این یک راه ساده و آسان برای صرفه جویی در پول است.

  • به دنبال مشاوره برای ساخت سوله باشید: به احتمال زیاد شما یک طرح سوله سازی خاص برای کار خود در ذهن دارید. یک متخصص در طراحی سوله می تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند. ما به نیازهای شما گوش خواهیم داد، پیشنهاداتی ارائه خواهیم کرد و شما را در مورد طرح های خاص هدایت و راهنمایی می کنیم. این بخش از فرآیند به شما کمک می کند تا تصویری آگاهانه و واضح از آنچه می خواهید به دست آورید.

هنگامی که در مرحله مفهوم اولیه هستید، برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

از ساخت سوله برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد؟ ابعاد هر ماشین آلات یا مقدار محصولی که می خواهید در سوله خود ذخیره کنید. سوله چه اندازه ای نیاز دارید؟ آیا نوع روکش خاصی را در نظر دارید؟ برای ورود به ساختمان به چه درها و بازشوهایی نیاز دارید؟ آیا برای ساخت سوله خود به عایق یا گزینه های دیگری نیاز دارید؟ ما شما را از طریق تمامی ملاحظات، چه به صورت مستقیم و چه از طریق تلفن راهنمایی خواهیم کرد.

  • انتخاب مکان: نوع مکان برای ساخت سوله توسط مدیر پروژه  یکی از اولین و مهمترین تصمیماتی است که او برای پروژه می گیرد. یک مدیر قبل از انتخاب مکان برای ساخت سوله باید عامل ذیل را در نظر بگیرد:
  • محل ساخت سوله باید دسترسی به مشتریان و کارکنان و نزدیکی به ساختمان های دیگر باشد.
  • منطقه بندی مناسب برای مکان سوله سازی را بررسی کند.
  • اطمینان حاصل کند که مکان دارای مهلت قانونی برای ساخت و ساز نیست.
  • اطمینان حاصل کند که زیرساخت های نزدیک می توانند نیازهای تجارت آینده را برطرف کنند.
  • بررسی کنید که خطوط آب و فاضلاب می توانند نیازهای کسب و کار شما را برطرف کنند.
  • یک مهندس خاک شناسی استخدام کند تا مشخص کند آیا خاک محل مناسب ساخت سوله است یا خیر. انجام آزمایشات محیطی برای تعیین اینکه آیا هر گونه آلودگی در خاک وجود دارد، ضروری است. حذف آلاینده ها بسیار پرهزینه است.

شما می توانید از یک نقشه بردار برای انجام ساخت سوله استفاده کنید، ما قادر به انجام آن هستیم.

نوع خاک. سنگی است؟ یا شنی؟ آیا ساخت و ساز در زمین می تواند انجام شود ؟ آیا محدودیتی در ساخت وجود دارد؟ حق ارتفاع مجاز  در زمین چند متر است؟ آیا می توانید در واقع آنچه را که در نظر دارید در این زمین اجرا کنید؟

  •  طراحی و برنامه ریزی: در این مرحله، ما طرح کلی ساختمان سوله را با دقت و همراه با الزامات، اندازه گیری ها و مشخصات دقیق مورد نیاز انجام می دهیم. این یک امکان عالی برای بررسی گزینه های جایگزین از جمله نوع عایق بندی، سیستم تهویه، نمای داخلی و بیرونی و چیدمان دستگاه ها و تجهیزات است. به عبارتی می توانیم چیدمان دقیق سوله شما را مشخص کنیم.

مرحله طراحی علاوه بر معمار و سازنده، متخصصان دیگری را نیز در بر می گیرد:

  • مهندسین سازه مسئولیت طراحی سوله را بر عهده می گیرند.
  • مهندسین مکانیک برنامه های تهویه مطبوع و لوله کشی را انجام می دهند.
  • مهندسان برق در مورد طراحی و طرح برق پروژه تصمیم می گیرند.
  • آزمایش خاک شناسی انجام دهید: نگاهی به خاک منطقه سوله سازی باعث می شود تراکم و واکنش پذیری خاک مشخص شود. با نگاهی به خاک می شود تصمیم گرفت که پایه های سوله چقدر عمق داشته باشند و آیا به اسکله های طولانی نیاز است. اگر بخواهید، ما فهرستی از متخصصان برجسته را داریم که به شما در این زمینه کمک می کنند.
  • گواهینامه مهندس طراح: هنگامی که از قیمت و طرح خود راضی بودید، طرح ساخت سوله شما برای صدور گواهینامه به مهندس ارسال می شود. مهندس طراح، سوله شما را از نظر میزان سرعت باد در منطقه، نوع زمین، اتفاقات احتمالی شامل سیل و زلزله، و هرنوع آزمایش خاک را ارزیابی خواهد کرد و در نهایت طرح شما را تایید می کند.
  • اخذ مجوز از ارگان و سازمان های مربوطه: حال که مشخص شد نوع کاربری سوله برای چه کاری است، با توجه به نوع کار بایستی از سازمان های مربوطه مجوز بهره برداری و ساخت سوله را اقدام کرد. با توجه به اینکه شما در کدام شهر و یا شهرک میخواهید شروع به فعالیت کنید بایستی  مجوز مربوطه را از همان مکان اقدام کنید. روال اداری در شهرهای مختلف تا حدودی متفاوت است. اینکه سوله را برای چه هدف و شغلی می خواهید انتخاب کنید در روند مراحل اخذ مجوز متغیر است. شما بایستی از اداره بهداشت مجوز بهره برداری بگیرید یا وزارت بهداشت و یا سازمان های مربوطه دیگر.
  • طراحی سوله: با تصویب طرح سوله توسط مهندس و تایید آن، کارهای ساخت سوله شروع می شود. این مرحله شامل تامین مواد و قطعات مورد نیاز برای ساخت سوله است. مهمترین مرحله تولید قطعات است که باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. این یک وظیفه داخلی است که ما انجام می دهیم و معمولا کمی زمان بر است.
  • ساخت سوله: هنگامی که مواد مورد نیاز برای ساخت سوله تهیه و تامین شد، ما شروع به ساخت و مونتاژ قطعات می کنیم که شامل ساخت سوله طبق سفارش شما است.
  • زمین خود را تراز و آماده کنید: ساخت سوله روی یک زمین صاف و محکم همیشه آسان تر است. با استفاده از بولدوزر بایستی خاک اضافی برداشته شود و زمین صاف و مسطح شود. در مرحله بعد، خاک باید به طور کامل فشرده شود. اگر محل به درستی فشرده نشده باشد، ممکن است بعداً فرسایش خاک را داشته باشیم.
  • آماده سازی فنداسیون: فونداسیون ها برای ساخت سوله محکم و بادوام ضروری هستند.  طرح  فونداسیون بر اساس شرایط زمین انجام می شود. آماده سازی پایه ها و میزان کندن زمین برای نصب سوله بستگی به نوع خاک دارد. فونداسیون شامل کندن یک ستون (اغلب یک ستون گرد و عمیق) یا یک پای پد (یک پای کم عمق مربع) است. نصاب سوله با استفاده از دستگاه،  محل سوراخ های ستون ها که قرار است پیچ‌های نگهدارنده را در پایه‌ها نگه دارد، مشخص می کند.
  • تحویل سوله: بس از اینکه سوله آماده شد، آماده تحویل است. برای تحویل سوله نیاز به جرثقیل دارید تا قطعات سوله را به محل حمل کرده و تخلیه کند.
  • پایه های بتونی را آماده کنید: چیدمان دال برای ساخت سوله را می توان به طور منظم با ریختن پایه ها انجام داد. چیدمان دال، قالب‌بندی پلان با استفاده از بتن در این مرحله انجام می شود.
  •  نصب سوله: ساخت سوله که شامل اجرای سازه اصلی سوله است به سه مرحله تقسیم می شود:
  • مرحله حمل: با توجه به اینکه سازه سوله به صورت جدا آماده می شود در هنگام خرید سوله، قطعات سوله به محل حمل می شود تا در محل قطعات به هم بیچ و مهره شوند.
  • نصب ستون ها: ستون های سوله با توجه به اینکه وزن سنگینی دارند با کمک جرثقیل ستون ها در محل خود جایگذاری می شوند.
  • نصب سایر قطعات: سایر قطعات سوله شامل بادبند و موارد دیگر روی سوله بسته می شود.
  • مرحله سقف: آخرین مرحله تکمیل سوله، گذاشتن سقف روی بدنه سوله است.

تمام فرآیند ساخت سوله توسط شرکت مهندسی ما انجام می شود. مکان را آماده کنید. پیچ نگهدارنده را به اسکله ببندید تا سازه اولیه سوله در جای خود بایستید. ما هر چیزی را که احتیاج دارید ارائه می دهیم، از جمله کف پوش ها، درب های غلتکی، عایق ها، پنجره ها و موارد دیگر را نصب خواهیم کرد.

  • آماده سازی جزییات بیشتر: هنگامی که ساخت سوله انجام شد، موارد بعدی شامل راه اندازی لوله کشی آب و برق است. همچنین محل دیوارها و اتاق ها آماده می شود.

ساخت سوله از ابتدا تا پایان کار نیازمند مراحل زیاد و ارتباط و همکاری خوب بین متخصصان متعدد است تا اطمینان حاصل شود که پروژه به خوبی پیش می رود. انتخاب محصولات ساختمانی که کارایی فرآیند ساخت و ساز را افزایش می دهند می تواند در صرفه جویی در هزینه و زمان کمک کند. ما می‌توانیم بهترین متخصصان ساخت سوله و سازه های فولادی را به شما ارائه دهیم.