تعمیر سقف شیبدار

سقف شیروانی شیبدار
سقف شیروانی شیبدار
ژانویه 14, 2022
ساخت سوله خرپا
ژانویه 14, 2022

تعمیر سقف شیبدار

یکی از ضروری ترین و مهم ترین بخش هر ساختمان سقف آن می باشد و نگهداری و تعمیر سقف در صورت لزوم از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا سقف اولین لایه ای است که از خانواده در برابر خطرات محافظت می کند. حتی اگر سقف شیبدار از باکیفیت ترین و مقاوم ترین متریال باشد باز هم بعد از مدتی نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهد داشت. گاهی ممکن است صدمه ای که به سقف وارد شده باشد بسیار ناچیز باشد اما باید به این نکته توجه کرد که این خرابی جزعی باعث آسیب بزرگتری به بخش های زیرین سقف شود. در صورتی که تعمیر سقف شیبدار به موقع انجام نشود ممکن است به دلیل صدمات وارده مجبور به تعویض سقف شیبدار شوید.

تعمیر سقف شیبدار کار ساده ای نیست و نیازمند صرف زمان زیادی می باشد و بهتر است برای این کار از افراد متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری سقف شیبدار کمک بگیرید. زیرا حفظ امنیت در کار تعمیر سقف شیبدار بسیار ضروری بوده و نیازمند داشتن تجهیزات اولیه می باشد. این تجهیزات عبارتند از: عینک و دستکش مخصوص کار، کفش مخصوص و کلاه ضد ضربه. به غیر از تخصص و مواد اولیه برای تعمیر سقف شیبدار، باید تجهیزات اولیه کار را هم داشته باشید زیرا شما با یک سقف مسطح معمولی سر و کار ندارید و استفاده از این تجهیزات برای حفظ جان شما، لازم و ضروری است.

زمان مناسب برای تعمیر سقف شیبدار، اوایل صبح است، زیرا در زمان ظهر گرمای هوا موجب گرم شدن سقف شیبدار شده و نمی توان به خوبی سقف را تعمیر کرد. موقع بارش برف و باران نباید اقدام به تعمیر سقف شیبدار نمود زیرا سطع شیبدار لغزنده می باشد. بهترین فصل برای انجام تعمیرات سقف بهار می باشد. برای رفتن به قسمت سقف ساختمان می توان از نردبان و یا داربست استفاده کرد و در زمان تعمیر سقف شیبدار بهتر است که حداقل دو نفر اقدام به این کار نموده و مسائل ایمنی را رعایت نمایند.

یکی دیگر از مواردی که به هنگام تعمیر سقف های شیبدار باید به درستی محاسبه شود میزان خسارتی که به سقف وارد شده است. بررسی سقف باید به درستی و با دقت صورت گیرد تا متوجه شوید که آیا صدمات سقف موجب بروز نشتی به قسمت های زیرین شده است یا نه؟ همچنین برسی نمایید که می توان آسیب وارد شده را با تعویض قسمتهایی از سقف شیبدار برطرف کرد یا نیازمند تعویض کل سقف هستید.

اگر شما از آسیب وارد شده به سقف شیبدار خود اطلاع دارید بهتر است هر چه سریع تر اقدام به تعمیر آن نمایید و از بروز خسارت های احتمالی پیشگیری نمایید. این مجموعه با داشتن کادری متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات تعمیر و نگهداری از سقف شیبدار می باشد.